De ce te machiezi? De ce nu te machiezi?

De ce te machiezi? De ce nu te machiezi? Daca te machiezi cersesti atentie sau n-ai incredere in tine si simti nevoia sa te ascuzi sub straturi de machiaj. Daca nu te machiezi nu ai grija de tine, SIGUR esti bolnava (altfel nu ai arata asa), oricum ceva nu e in regula cu tine.

Si cam astea sunt parerile cele mai des intalnite in societate cand vine vorba de machiaj sau de lipsa lui.





Da, sunt blogger/vlogger de beauty si nu ma machiez zilnic. Socant, stiu. Nu am simtit niciodata nevoia sa ma machiez doar pentru ca scriu/vorbesc despre machiaj. Partea proasta e ca majoritatea partii feminine simte nevoia sa foloseasca produse de infrumusetare doar pentru ca astea vrea societatea de la ele. Gresit! Scriu articolul asta ca sa va spun ca NU TREBUIE sa va machiati daca nu aveti chef. Eu n-am chef in fiecare dimineata sa ma trezesc cu o ora mai devreme, doar ca sa fiu mai "prezentabila". WTF! Sunt prezentabila si fara machiaj, ca doar nu ma tavalesc in noroi inainte sa ies din casa.

Poate ca e surprinzator sa spun asta, tocmai eu, cea care vorbeste despre machiaj pe internet de cativa ani. Ideea e ca eu fac asta din placere si nu pentru ca asta asteapta cineva de la mine.

E trist ca traim intr-o lume in care simtim nevoia sa ne machiem pentru a fi luate in serios. A, da... ai grija sa nu te machiez prea tare ca na, deja exagerezi si ai petrecut prea mult timp facandu-ti machiajul pentru a avea o opinie (a se citi cu ironie).

Vrei sa porti un ruj visiniu dimineata? Go for it!



Dar si cand am chef sa ma machiez, o fac asa cum vreau eu in momentul ala. Fie ca asta inseamna rimel si putin iluminator sau full on makeup si un tus rosu la ochi.

Mama imi zice tot timpul o chestie: "tunde-te cum vrei, vopseste-te cum vrei, parul creste" si acelasi lucru e valabil si in cazul machiajului. Machiaza-te cum vrei, poti sa te speli pe fata oricand si s-a dus (garantez!).

Crescand, am urmarit in online multe tipe faine care se machiau exact asa cum simteau ele si asta m-a ajutat si pe mine sa dezvolt o piele mai groasa cand vine vorba de criticile auzite de-a lungul timpului, cand vine vorba de machiaj. Fie ca erau directionate catre mine sau erau chestii generale. Daca ele pot fi cine vor ele si se pot machia cum vor ele, eu de ce nu as putea? 

Cateva dintre tipele astea faine sunt: Special Koko, Linda HallbergDiana Ionescu si Lili Glavan. Am invatat multe de la ele cand vine vorba de machiaj, dar am invatat si mai multe cand vine vorba de increderea de a alege cea ce imi doresc EU in materie de machiaj, si nu ce ar vrea societatea sa vada pe fata mea.

Si va las cu o vorba din timpuri vechi:

"You do you, boo!"


*Da, stiu. Pe alocuri passive-aggressive articolul asta, dar in ultima vreme am vazut mult hate catre machiaj pe internet si chiar am simtit nevoia sa scriu articolul asta. 






Comments

Popular Posts